Dzień Otwarty 2020

Wzorem lat ubiegłych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom maturzystów oraz ich nauczycieli, pragniemy zaprosić uczniów z klas o profilach humanistycznych, językowych i dziennikarskich na Dzień Otwarty Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, który odbędzie się 6 marca (piątek) w godz. 10:00 – 14:00 w budynku naszego Wydziału przy ul. Pomorskiej 171/173 w Łodzi.

Wydarzenie to będzie doskonałą okazją do zapoznania się z ofertą studiów na Wydziale Filologicznym UŁ. W trakcie imprezy uczniowie będą mogli osobiście przekonać się, jak wyglądają akademickie zajęcia, porozmawiać ze studentami i wykładowcami poszczególnych kierunków oraz poznać wydziałową infrastrukturę.

Naszym priorytetem jest, by Państwa uczniowie w tym dniu uzyskali odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania dotyczące studiowania na Wydziale Filologicznym UŁ. Właśnie dlatego w wyznaczonej przestrzeni na terenie naszego budynku znajdować się będą stoiska informacyjne, na których kierunkowi pełnomocnicy wraz ze studentami udzielą wszelkich informacji dotyczących rekrutacji i samego programu studiów. Nie zabraknie przy tym językowych zabaw i łamigłówek, krótkich testów, konkursów, degustacji potraw oraz innych atrakcji przygotowanych dla odwiedzających.

Najważniejszym elementem imprezy będą jednak wykłady i warsztaty prowadzone przez nauczycieli akademickich oraz członków kół naukowych funkcjonujących na naszym Wydziale. Przygotowaliśmy dla Państwa ofertę kilkudziesięciu zajęć, w których – po wcześniejszym wysłaniu internetowego zgłoszenia przez szkołę – bezpłatnie będą mogli uczestniczyć Państwa uczniowie. Lista wydarzeń towarzyszących obejmuje propozycje przygotowane przez przedstawicieli kierunków prowadzonych na naszym Wydziale. Mamy nadzieję, że tym samym spełnimy oczekiwania wszystkich odwiedzających nas gości i pomożemy im w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru kierunku przyszłych studiów.

>>> Dołącz do wydarzenia na Facebooku

PARTNERZY DNIA OTWARTEGO:

Oferta wykładów i warsztatów przygotowanych w ramach Dnia Otwartego
  • dziennikarstwo i komunikacja społeczna

    1. Za kulisami teatru wyobraźni
    Maksymalna liczba uczestników: 8 osób

    Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy, próba mikrofonu. Ćwiczenia dykcyjne, kuchnia akustyczna, dramaturgia i warsztat aktora radiowego to wszystko to, co poznają uczestnicy warsztatów z powstawania słuchowiska radiowego. Przyszli studenci w profesjonalnym studiu radiowym wspólnie zrealizują krótkie scenki słuchowiskowe. Zajęcia kierowane są do osób otwartych i ciekawych tajników sztuki radiowej, które chcą spróbować swych sił za mikrofonem. Efektem warsztatów będą zmontowane scenki, które uczestnicy otrzymają po zakończeniu Dnia Otwartego. Wybrane fragmenty zostaną wyemitowane podczas audycji Uniwersytet Łódzki na fali w Radiu Łódź.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • filmoznawstwo

    2. Kino bez nożyczek. Dlaczego to ujęcie jest takie długie?
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom zagadnienia długiej jazdy kamery, zrealizowanej bez wykorzystania tradycyjnych cięć montażowych. Warsztat będzie poświęcony analizie znaczeń i zawartości długich ujęć, a także dyskusji na temat wyzwań związanych z realizacją spektakularnej jazdy kamery. Za materiał do analizy posłużą nam fragmenty filmów: „Dotyk zła” (1958), „Gracz” (1992) i „Birdman” (2014).

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    3. Jak przestraszyć widza? Przemiany kina grozy
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Zajęcia przybliżają ewolucję techniki jump scare (polegającej na nagłym zaprezentowaniu obiektu czy zdarzenia mającego wywołać przerażenie widza) w kinie grozy ostatnich dekad. Dyskusja dotyczyć będzie zarówno innych komponentów narracji decydujących o skuteczności techniki jump scare (np. zakresu poinformowania widza), jak i uodporniania się publiczności na ten chwyt gatunkowy. Materiał do analizy stanowić będą filmy „Halloween” (1978) oraz „Kiedy gasną światła” (2016).

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    4. Czy ten wideoklip to już film? Środki filmowe w teledyskach
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Celem zajęć jest analiza wideoklipów muzycznych pod kątem użycia stylistyki i form zapożyczonych z kina gatunkowego, jak również zwrócenie uwagi na intertekstualność (odwołania do innych tekstów kultury) oraz budowanie fabuły w teledyskach.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    5. Wiele twarzy Jokera
    Maksymalna liczba uczestników: 20 osób

    Celem zajęć jest przedstawienie różnych inkarnacji Jokera w medium filmowym. Odpowiemy między innymi na pytania, w jaki sposób aktor i reżyser mogą interpretować postać komiksową oraz ile ma wspólnego złoczyńca DC z Charliem Chaplinem.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • filologia angielska

    6. Making Reading Fun and Active
    Maksymalna liczba uczestników: 25 osób

    Warsztaty prowadzone przez wykładowcę z Instytutu Anglistyki UŁ, rodowitego Brytyjczyka, który wierzy, że język angielski powinien być nauczany w sposób komunikatywny, zabawny i pomysłowy. Uczestnicy zajęć poznają dwa kreatywne sposoby nauki języka obcego: napiszą dyktando z lukami oraz wezmą udział w zabawie polski lekarz. Obie metody mogą stanowić podstawę do wielu pisemnych i ustnych ćwiczeń komunikatywnych. Wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    7. Hot Potato Debate
    Maksymalna liczba uczestników: 16 osób

    Zajęcia mają na celu przyswojenie słownictwa związanego z wyrażaniem opinii. Pierwsza część będzie polegać na przedstawieniu różnych formuł do wyrażania opinii (I think/in my opinion/I have to disagree itp.). W drugiej części uczestnicy zostaną podzieleni na grupy dyskusyjne, które będą rywalizowały ze sobą, przedstawiając opinię na wylosowany temat w wyznaczonym czasie. Po odpowiedzi grupa wyznacza inną, która musi wystosować kontrargument. W każdej rundzie jedna z przedstawionych formuł staje się „słowem tabu”, którego nie można użyć w wypowiedzi. Zajęcia przeznaczone dla osób, które chcą poszerzyć swoje słownictwo języka konwersacyjnego. Wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie A2-B1.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    8. Granie Szekspirem – warsztaty dramatyczne
    Maksymalna liczba uczestników: 10 osób

    W czasie warsztatów będziemy performatywnie czytać fragmenty sztuk Szekspira i zastanawiać się, jaki jest w nich potencjał inscenizacyjny. Spróbujemy pobawić się w teatr i ożywić tekst głosem i ruchem. Zajęcia są kierowane do osób, które lubią teatr oraz zabawę tekstem dramatycznym. Szczególnie zapraszamy ukryte talenty aktorskie. Wymagana umiejętność płynnego czytania w języku angielskim.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    9. Językoznawczo o memach internetowych
    Maksymalna liczba uczestników: 25 osób

    Zajęcia mają na celu przybliżenie uczestnikom pojęcia memu internetowego oraz wybranych zagadnień językoznawstwa kognitywnego (np. metafory, metonimii, personifikacji) na podstawie analizy popularnych memów internetowych. Wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    10. PNJA z elementami kultury i literatury brytyjskiej
    Maksymalna liczba uczestników: 20 osób

    Zajęcia opierają się na strukturze zajęć PNJA (praktyczna nauka języka angielskiego) i skierowane są do uczniów szkół średnich. Uczestnicy poznają nowe i ciekawe słownictwo, ciekawostki i fakty historyczne związane z kulturą i literaturą brytyjską – historią języka angielskiego. Zajęcia będą obejmowały ćwiczenia językowe skupiające się na wprowadzeniu i przećwiczeniu słownictwa, ćwiczenia audiowizualne, omówienie przyswajanych zagadnień w parach i na forum grupy. Wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • filologia germańska / studia polsko-niemieckie

    11. „Nederlands voor beginners” – pierwszy small talk. Język niderlandzki dla początkujących
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Warsztat ma na celu zapoznanie uczestników z językiem niderlandzkim – jego brzmieniem, podstawowymi formami oraz zwrotami. Zajęcia mają charakter interaktywny, prowadzone będą
    w formie klasycznej lekcji pokazowej. Od uczestników nie jest wymagana znajomość języka niderlandzkiego.

    12. Komputer w pracy tłumacza
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Celem zajęć jest przedstawienie możliwości zastosowania programów komputerowych (słowników elektronicznych, baz danych terminologicznych, tekstów paralelnych) ze szczególnym uwzględnieniem tłumaczenia wspomaganego komputerowo (computer-aided translation – CAT) w oparciu
    o najpopularniejsze programy funkcjonujące na rynku. Zajęcia są skierowane do kandydatów na studia filologiczne zainteresowanych specjalizacją tłumaczeniową.

    13. Landeskunde, czyli DACHowe ciekawostki w pigułce
    Maksymalna liczba uczestników: 25 osób

    Zajęcia są kierowane do licealistów, których przedmiotami zainteresowań są język niemiecki oraz historia krajów niemieckiego obszaru językowego. Uczestnicy z pewnością poszerzą swoją dotychczasową wiedzę w szczególności dotyczącą kraju, jakim są Niemcy.

  • filologia hiszpańska

    14. Pierwsze zajęcia z języka hiszpańskiego
    Maksymalna liczba uczestników: 20 osób

    Pierwsze zajęcia z języka hiszpańskiego, które zostaną przeprowadzone w oparciu o nowoczesne metody nauczania. Nie jest wymagana jakakolwiek znajomość języka hiszpańskiego przez uczestników zajęć.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    15. Aprende español jugando
    Maksymalna liczba uczestników: 20 osób

    Zajęcia z wykorzystaniem gier planszowych i zabaw językowych. Wymagana znajomość języka hiszpańskiego na poziomie A2+.

    16. Nietypowy quiz interaktywny o Hiszpanii
    Maksymalna liczba uczestników: 20 osób

    Zajęcia z wykorzystaniem aplikacji typu kliker. Nie jest wymagana jakakolwiek znajomość języka hiszpańskiego przez uczestników zajęć.

  • filologia klasyczna z kulturą śródziemnomorską

    17. Wycieczka po Peloponezie
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Krótki wykład adresowany do wszystkich zainteresowanych zabytkami starożytnej Grecji. Zostaną omówione stanowiska archeologiczne w Olimpii i Epidauros. Wykład będzie bogato ilustrowany zdjęciami z podróży.

    18. Homeryckie jedzenie
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Wykład jest adresowany do wszystkich zainteresowanych kulturą i literaturą starożytnej Grecji. Podczas wykładu prof. Zalewskiej-Jury, specjalistki od Homera, słuchacze będą mogli dowiedzieć się m.in. czym żywili się starożytni Grecy w dobie archaicznej oraz jakie maniery i normy religijne obowiązywały podczas posiłków.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • filologia polska

    19. Książka – od glinianych tabliczek po e-booki
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    W trakcie zajęć uczestnicy będą mogli poznać historię książki w pigułce – od glinianych tabliczek przez książki drukowane aż po wersje cyfrowe. Zajęcia mają formę prezentacji 10 „naj” wśród książek – zostaną omówione różne książki, m.in. najstarsza, najmniejsza, największa, najdroższa, najciekawsza, najdziwniejsza czy najbardziej oryginalna.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    20. Komunikacja niewerbalna – czyli co mówimy innym, nic nie mówiąc?
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    Czy obserwujecie czasami ludzi wokół, ich wyraz twarzy, oczu, wygląd, gestykulację? A może zwracacie baczną uwagę na barwę głosu, tempo mówienia, dotyk, wykorzystanie czasu i miejsca spotkania? Warsztaty mają na celu zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi aspektami mowy ciała, czyli tym wszystkim, co przekazujemy innym świadomie lub nieświadomie, ale bez używania słów.

    21. Kiedyś „Chłopi” – dziś „Szeptucha”. Jak folklor, ludowe wierzenia i kultura wsi inspirują polskich pisarzy?
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Przegląd literatury „chłopomańskiej” od XIX wieku po współczesność – ze szczególnym uwzględnieniem „Chłopów” Władysława St. Reymonta jako ważnej lektury szkolnej oraz „Szeptuchy” Katarzyny Bereniki Miszczuk jako (wg rankingu „Lubimy Czytać”) ulubionej lektury młodzieżowej ostatnich lat.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • filologia romańska

    22. Wariacje języka francuskiego
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Warsztaty poświęcone zabawie ze słownictwem potocznym, które pojawia się w języku francuskiej młodzieży. Uczniowie będą mieli okazję poznać najnowsze francuskie słownictwo występujące w popularnych piosenkach poprzez serie ciekawych gier i zabaw. Wymagana znajomość języka francuskiego na poziomie A1/A2.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    23. Z Montmartre do Seine-Saint-Denis, czyli Francja w dźwiękach i słowach
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    Warsztaty kulturowe przybliżające młodemu odbiorcy piosenkę francuską. Wymagana znajomość języka francuskiego na poziomie A1/A2.

    24. Gautier i jego kuchnia francuska
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Spotkanie kulinarne z Francuzem, połączone z degustacją i prezentacją na temat tradycyjnej kuchni francuskiej. Na zakończenie zostanie przeprowadzony quiz kulinarny. Od uczestników nie jest wymagana znajomość języka francuskiego.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    25. Pokój Amelii
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Zajęcia inspirowane znanym filmem francuskim „Amelia”. Uczniowie będą rozwiązywać zagadki związane z filmem przy akompaniamencie świetnej muzyki ze ścieżki dźwiękowej filmu, a także będą mogli obejrzeć niektóre jego sceny.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • filologia rosyjska

    26. „У меня опять тридцать шесть и пять” – medycyna na wesoło
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Zajęcia dotyczą leksyki związanej z medycyną, chorobami, leczeniem, ujętej w sposób żartobliwy, satyryczny. Przyswajanie słownictwa poprzez piosenki, wiersze, scenki. Nie jest wymagana znajomość języka rosyjskiego wśród uczestników.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    27. Jeden z dziesięciu – edycja rosyjska
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Uczestnikom zajęć zostanie przedstawiony krótki wykład z zakresu rosyjskiej kultury i historii. Prowadzący zaprezentują najciekawsze i najistotniejsze informacje, które będą miały na celu zainteresować uczestników. Następnie odbędzie się quiz z wykładu (uczestnicy będą mogli wziąć udział pojedynczo lub grupowo, w zależności od liczby osób). Dla zwycięzcy przewidziana słodka nagroda. Zajęcia zostaną poprowadzone w języku polskim (nie jest wymagana znajomość języka rosyjskiego).

    28. Z problemów humanisty: „Czym jest przyjaźń?” według współczesnej pisarki rosyjskiej
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Na zajęciach uczniowie będą mogli zapoznać się zarówno z biografią O. Siedakowej, jak i gatunkiem – esejem literackim. Uczniowie usłyszą o tym, jak autorka postrzega przyjaźń (krótka analiza i interpretacja jednego całego eseju). Wykład kierowany do każdego młodego człowieka, dla którego przyjaźń jest fenomenem wręcz niezbędnym, by kształtować dojrzałą osobowość. Wykład będzie prowadzony w dużej mierze w języku polskim z elementami języka rosyjskiego (nieliczne terminy/ wyrażenia).

    29. Rosyjska etykieta językowa
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Na zajęciach uczniowie zapoznają się z teorią uprzejmości P. Brown i S. Levinsona oraz zaproponowanym przez nich podziałem uprzejmości na pozytywną i negatywną. Dowiedzą się także, w jaki sposób pozytywna uprzejmość jest realizowana w komunikacji internetowej. Z uwagi na fakt, że młodzi ludzie spędzają znaczną część swojego wolnego czasu w przestrzeni internetowej, wykład ten jest dla nich atrakcyjny, gdyż może pomóc im poprawić ich komfort komunikowania się z innymi ludźmi w sieci. Wykład będzie prowadzony w dużej mierze w języku polskim z elementami języka rosyjskiego (nieliczne terminy/ wyrażenia).

  • filologia słowiańska

    30. Nie o to mi chodziło! (fałszywi przyjaciele tłumacza w językach: polskim, serbskim, bułgarskim, słoweńskim, czeskim)
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Prezentacja tzw. fałszywych przyjaciół tłumacza w językach: polskim, serbskim, bułgarskim, słoweńskim i czeskim. Są to słowa, które brzmią tak samo albo podobnie, ale mają zupełnie inne znaczenia i utrudniają komunikację. Do udziału w warsztatach nie jest wymagana znajomość języków obcych.

    31. Koło, horo, raczenica (warsztaty tańców bałkańskich)
    Maksymalna liczba uczestników: 35 osób

    Uczestnicy będą tańczyć tradycyjne tańce bułgarskie i serbskie.

    32. Co Bułgaria, Serbia, Słowenia i Czechy dały światu? (wynalazki i wynalazcy)
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Prezentacja najważniejszych bułgarskich, serbskich, słoweńskich i czeskich wynalazków i wynalazców (takich jak Nikola Tesla, John Atanasoff i inni).

  • filologia włoska

    33. „Dawno, dawno temu był sobie kawałek drewna…” – czyli Pinokio w polskich przekładach
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Zajęcia będą polegały na zaprezentowaniu ciekawostek tłumaczeniowych dotyczących słynnej włoskiej powieści „Pinokio”. Porozmawiamy o fenomenie jej popularności (dlaczego stała się jedną z najczęściej tłumaczonych na świecie książek, a w samej Polsce do tej pory ukazało się aż 12 różnych przekładów?). W części warsztatowej uczestnicy będą mieli za zadanie spróbować dopasować imiona postaci oraz krótkie fragmenty powieści do ich polskich tłumaczeń. Wyjaśnimy, co oznaczają konkretne wyrażenia w języku włoskim.

  • informacja w środowisku cyfrowym/informatologia z biznesowym językiem angielskim

    34. Bańki filtrujące użytkowników sieci. Analiza baz danych użytkownika środowiska Google
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Podczas zajęć wyjaśnimy, czym są bańki filtracyjne, jak są one tworzone oraz w jaki sposób wpływają na treści, które widzimy w internecie. Uczestnicy zajęć dowiedzą się, jakie dane o ich funkcjonowaniu w sieci krążą w cyberprzestrzeni. Sprawdzimy również, w jaki sposób wpływają one na to, jak jesteśmy „postrzegani” przez algorytmy filtrujące. Wykorzystane narzędzia: baza danych Google, Apply Magic Sauce (Cambridge).

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    35. YouTube – Twój najlepszy korepetytor
    Maksymalna liczba uczestników: 25 osób

    Uczniowie zapoznają się z edukacyjnymi zasobami serwisu YouTube, przydatnymi do nauki poszczególnych przedmiotów szkolnych. Przy tej okazji zostanie omówiona kwestia możliwości weryfikacji wiarygodności informacji dostępnej w internecie.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • lingwistyka dla biznesu

    36. Warsztaty biznesowe/Business English
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób
    Warsztaty mają na celu przybliżenie specyfiki świata biznesu. Będą miały charakter ćwiczeń komunikacyjnych poruszających tematykę biznesową, podczas których uczestnicy zapoznają się z formą prowadzenia zajęć na kierunku lingwistyka dla biznesu na Wydziale Filologicznym. Zajęcia skierowane są do maturzystów rozważających studia na tym interdyscyplinarnym kierunku łączącym językoznawstwo z przedmiotami z zakresu zarządzania oraz ścisłą współpracą z naszymi partnerami biznesowymi.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • logopedia/logopedia z audiologią

    37. Chodzą słuchy… Nie bądź głuchy! – warsztaty audiologiczne (badanie słuchu)
    Maksymalna liczba uczestników: 10 osób

    Podczas warsztatów członkowie Studencko-Doktoranckiego Logopedycznego Koła Naukowego zaprezentują uczniom w profesjonalnej sali audiologicznej z kabiną ciszy, jak przeprowadzać badanie słuchu. Następnie każdy uczestnik zostanie poddany badaniu słuchu, po którym otrzyma audiogram – graficzne przedstawienie wyniku badania audiometrycznego. Wszyscy uczniowie dodatkowo zostaną zapoznani z informacjami dotyczącymi budowy ucha i jego funkcji.

    38. Migaj z nami! – podstawy języka migowego
    Maksymalna liczba uczestników: 15 osób

    Warsztaty kierowane są do licealistów, którzy chcą poznać podstawowe znaki języka migowego.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • nowe media i kultura cyfrowa

    39. Skąd się wzięły gogle VR? Krótka historia wirtualnej rzeczywistości
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    W czasie prelekcji uczestnicy zostaną zapoznani z syntetyczną historią wirtualnej rzeczywistości, jej militarnymi korzeniami oraz kulturowymi wyobrażeniami. Historyczne wizje stanowić będą odniesienie do obecnego stanu technologii dostępnej dla przeciętnego odbiorcy. Założeniem zajęć jest zapoznanie uczestników z militarnym celem rozwoju technologii oraz wskazanie, w jaki sposób oczekiwania wobec technologii wpływają na jej postrzeganie. Prelekcja skierowana jest w szczególności do osób zainteresowanych technologią VR oraz nowymi technologiami.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    40. Projektowanie reguł i fikcji w grach
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Podczas warsztatu postaramy się przedstawić, czym są reguły i fikcja w grach wideo. Uczniowie szkół średnich zapoznają się z najważniejszymi teoretykami groznawstwa i definicjami wspomnianych wcześniej zagadnień. W części warsztatowej uczniowie dostaną zadanie stworzenia własnej krótkiej gry za pomocą naszykowanych przez nas kart. Podczas podsumowania wspólnie omówimy wszystkie projekty, a także przemyślenia i wnioski uczniów. Celem tych zajęć jest zapoznanie z podstawami groznawstwa oraz pokazanie, w jaki sposób powinno się myśleć o projektowaniu gier.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    41. Badanie e-społeczności skupionych na influencerze – fenomen „JD”
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Naszym celem jest przedstawienie uczniom naukowego podejścia do zjawiska hejtu w Internecie oraz zaprezentowanie przykładowego wykonanego przez nas badania. Podczas zajęć przedstawimy wyniki badań netnograficznych przeprowadzonych na społeczności skupionej wokół osoby Norberta „Disa” Gierczaka (DisStream). Badania obejmowały portale takie, jak: YouTube, Facebook i Instagram. Uczniowie szkół średnich zostaną zapoznani z narzędziami wykorzystywanymi do etnografii cyfrowej oraz analizy internetowych fenomenów, z którymi mają styczność na co dzień.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • produkcja teatralna i organizacja widowisk

    42. Zarządzanie w teatrze. O menadżerach kultury
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Jak funkcjonuje teatr i jak nim zarządzać? Z zajęć dowiesz się o podstawach działalności teatru i o tym, co jest najważniejsze dla menadżera kultury, w tym o metodach zarządzania zespołem, organizacji pracy, kosztorysowaniu czy marketingu przedsięwzięć o charakterze społeczno-kulturalnym. W trakcie zajęć odniesiemy się do aktualnych tendencji w sektorze kultury i sztuki.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    43. Public relations w kulturze. Formy komunikowania z publicznością
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Pomyśl o wszystkich działaniach, które realizowane są w instytucjach kultury! Zadaniem specjalisty od public relations jest sprawienie, by te aktywności intrygowały, ciekawiły, spotkały się ze społecznym zrozumieniem i akceptacją. PR-owiec to kreator, który ma za zadanie informować, budować komunikację, tworzyć społeczność wśród publiczności. Z zajęć dowiesz się o dobrych praktykach w sektorze kultury i przekonasz, że praca w kulturze rozwija kreatywność.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • twórcze pisanie

    44. Co koty pamiętają z dni?
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Warsztat twórczego pisania „Co koty pamiętają z dni?” to spotkanie o pisaniu sobą, o sobie i dla siebie. Dlaczego piszemy dzienniki? Jak pamiętamy siebie i jak sobie siebie opowiadamy? Do czego może służyć taka własna, codziennie snuta opowieść? Przyjrzymy się fragmentom dzienników Gombrowicza, Kafki, Sontag i Barthesa, żeby sprawdzić, jak pisarze korzystali z form diarystycznych w swojej praktyce pisarskiej. W drugiej części sami wejdziemy do literackiego laboratorium i napiszemy własne teksty „z pamięci”.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

    45. Opowiadać, czyli napinać łuk
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    Warsztat „Opowiadać, czyli napinać łuk” to trening twórczego pisania w zakresie tworzenia opowieści – czyli storytellingu. Czym charakteryzuje się opowieść? Do czego potrzebna jest wiedza o dramaturgii wydarzeń? Gdzie umieszczony punkt zwrotny będzie działać najefektywniej? Sprawdzimy recepty klasyków storytellingu – w tym Syda Fielda. Zanalizujemy wybraną przez uczestników opowieść, a także samodzielnie skonstruujemy storytellingowy szkic.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

  • inne

    46. Zwiedzanie budynku Wydziału Filologicznego
    Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

    W trakcie krótkiej wycieczki uczniowie będą mogli obejrzeć największe aule i najważniejsze sale dydaktyczne (w tym studio radiowe i salę kinową), odwiedzą wydziałową bibliotekę, a nawet zajrzą do kilku miejsc na co dzień niedostępnych dla studentów. Podczas godzinnego zwiedzania oprowadzający przedstawią najważniejsze fakty i ciekawostki dotyczące zarówno samego budynku, jak i studiowania na Wydziale Filologicznym.

    BRAK WOLNYCH MIEJSC

Zasady internetowych zapisów na wykłady i warsztaty

Proponowane zajęcia nastawione są na zabawę i interakcję z uczestnikami, przekazanie praktycznej wiedzy oraz zainteresowanie uczniów tematami, które na co dzień stanowią przedmiot akademickich analiz. Zapraszamy do udziału w Dniu Otwartym przede wszystkim uczniów klas humanistycznych, dziennikarskich i językowych.

 

Zgłoszenia grupowe (nadsyłane przez nauczycieli szkół):

– By umożliwić odwiedzającym skorzystanie z jak największej liczby warsztatów, przyjęliśmy zasadę, że każda z proponowanych aktywności potrwa ok. 30 minut. Podczas Dnia Otwartego jedna grupa szkolna będzie mogła wziąć udział w maksymalnie 4 zajęciach. Zachęcamy jednak do wyboru 3 zajęć i pozostawienie dodatkowego czasu dla uczniów na rozmowę przy punktach informacyjnych poświęconych poszczególnym kierunkom.

– Każda szkoła może zgłosić maksymalnie 2 grupy (grupa rozumiana jest jako 20-25 osób). Przyjmujemy zgłoszenia jedynie od szkół ponadpodstawowych (średnich)

– Rejestracja na zajęcia odbywa się poprzez wypełnienie formularza internetowego znajdującego się na dole strony. Prosimy o stosowanie się do limitu maksymalnej liczby uczestników wskazanego przy poszczególnych zajęciach

– Jeżeli zamierzają Państwo zgłosić do udziału w warsztatach dwie grupy, prosimy o wypełnienie formularza internetowego oddzielnie dla każdej z grup

– Przy zapisach na zajęcia obowiązuje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Jeśli pula dostępnych miejsc zostanie wyczerpana, poszczególnym szkołom zaproponowane zostaną zajęcia alternatywne z przygotowanej oferty

Na Państwa zgłoszenia czekamy do 7 lutego (piątek). Po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń będziemy kontaktować się z poszczególnymi nauczycielami w celu potwierdzenia dostępności wybranych zajęć.

 

Zgłoszenia indywidualne:

– Przyjmujemy również zgłoszenia indywidualne od uczniów, których szkoły nie zdecydują się na udział w wydarzeniu. Jeśli jesteś uczniem klasy maturalnej, myślisz o studiach na Wydziale Filologicznym UŁ i chciałbyś uczestniczyć w Dniu Otwartym, wyślij zgłoszenie internetowe za pośrednictwem poniższego formularza. Nie zapomnij zaznaczyć pozycji „zgłoszenie indywidualne” i podać wszystkich wymaganych danych. W polu „Liczba uczniów biorących udział w zajęciach” wybierz 1. Pamiętaj, że możesz zapisać się maksymalnie na 4 zajęcia.

Kontakt do organizatorów

W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z wydarzeniem prosimy o kontakt z wydziałowym koordynatorem akcji p. Bartoszem Burskim:

e-mail: bartosz.burski@uni.lodz.pl
tel. 42 635 68 77

Formularz rejestracyjny

Zapisy na wydarzenie zostały zakończone. Osoby, które przesłały do nas zgłoszenia indywidualne i grupowe w drugiej połowie lutego otrzymają informacje organizacyjne dotyczące udziału w imprezie.

 

 

0