
Wzorem lat ubiegłych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom maturzystów oraz ich nauczycieli, pragniemy zaprosić uczniów z klas o profilach humanistycznych, językowych i dziennikarskich na Dzień Otwarty Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, który odbędzie się 8 marca (piątek) w godz. 10:00 – 13:30 w budynku naszego Wydziału przy ul. Pomorskiej 171/173 w Łodzi.
Wydarzenie to będzie doskonałą okazją do zapoznania się z ofertą studiów na Wydziale Filologicznym UŁ. W trakcie imprezy uczniowie osobiście będą mogli przekonać się, jak wyglądają akademickie zajęcia, porozmawiać ze studentami i wykładowcami poszczególnych kierunków oraz poznać wydziałową infrastrukturę.
Naszym priorytetem jest, by maturzyści w tym dniu uzyskali odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania dotyczące studiowania na Wydziale Filologicznym UŁ. Właśnie dlatego w wyznaczonej przestrzeni na terenie naszego budynku znajdować się będą stoiska informacyjne, na których kierunkowi pełnomocnicy wraz ze studentami udzielą wszelkich informacji dotyczących rekrutacji i samego programu studiów. Nie zabraknie przy tym językowych zabaw i łamigłówek, krótkich testów, konkursów, degustacji potraw oraz innych atrakcji przygotowanych dla odwiedzających.
Najważniejszym elementem imprezy będą jednak wykłady i warsztaty prowadzone przez nauczycieli akademickich oraz członków kół naukowych funkcjonujących na naszym Wydziale. Przygotowaliśmy dla Państwa ofertę ponad 40 zajęć, w których – po wcześniejszym wysłaniu zgłoszenia przez szkołę – bezpłatnie będą mogli uczestniczyć Państwa uczniowie. Lista wydarzeń towarzyszących obejmuje propozycje ze wszystkich kierunków prowadzonych na naszym Wydziale. Mamy nadzieję, że tym samym spełnimy oczekiwania wszystkich odwiedzających nas gości i pomożemy im w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru kierunku przyszłych studiów.
Oferta wykładów i warsztatów przygotowanych w ramach Dnia Otwartego
- dziennikarstwo i komunikacja społeczna
1. Otwórz się na radio. Reporterskie ćwiczenia w eterze
Maksymalna liczba uczestników: 6 osóbUczestnicy zajęć poznają tajniki pracy reportera radiowego. Zostaną zapoznani z obsługą sprzętu nagrywającego, a wiedzę tę wykorzystają podczas reporterskiego zadania – nagrywania sondy, w której poszukają odpowiedzi na pytanie: „Co jest najlepszego w byciu studentem?”. Dowiedzą się, jak przygotowuje się informację do serwisu radiowego oraz jak tworzy się tzw. michałki. Zaznajomią się z zasadą odwróconej piramidy i przekonają się, jak ułatwić sobie pracę z głosem.Efektem warsztatów będzie sonda radiowa, która zostanie zmontowana, przekazana uczestnikom warsztatów i wyemitowana na falach Radia Łódź podczas audycji „Uniwersytet Łódzki na fali”.
BRAK WOLNYCH MIEJSC
2. Z mikrofonem w świat – pierwsze kroki reportera radiowego
Maksymalna liczba uczestników: 12 osóbZajęcia skierowane są do uczniów, którzy marzą o karierze dziennikarskiej i w przyszłości chcieliby pracować w mediach, a także do wszystkich osób zainteresowanych radiem oraz profesją prezentera i reportera radiowego.W trakcie warsztatów uczestnicy wcielą się w role reporterów radiowych przygotowujących relację radiową. Część praktyczną zajęć poprzedzi krótkie wprowadzenie dotyczące konstrukcji i budowy relacji radiowej oraz pracy reportera. Następnie każdy uczestnik wylosuje kartkę z krótkim opisem wydarzenia, z którego zdaje relację. Jego zadaniem będzie napisanie tekstu, jaki mogłaby zawierać przykładowa relacja. Do każdego wydarzenia będzie przygotowane podprowadzenie (wstęp) poprzedzające relację. Uczestnicy zostaną dobrani w pary. Każda para będzie miała swój „czas antenowy” w studiu – pierwsza osoba wcieli się w reportera, a druga w prezentera. Następnie zamienią się rolami. Po nagraniach wszystkich uczestników wspólnie będziemy słuchać ich fragmentów, omawiając dobre i złe strony. Na koniec biorący udział w warsztatach otrzymają swoje nagrania.
BRAK WOLNYCH MIEJSC
3. Co „mówi” reklama, czyli jak czytać przekaz reklamowy (obraz, dźwięk, słowo). Warsztaty analizy języka reklamy na przykładzie wybranych spotów reklamowych
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbDlaczego krówka w łatki może być lepsza od celebryty, czyli jak to jest z tym brand hero? Jak dobierane są dźwięki i obrazy do poszczególnych reklam? W jaki sposób reklama przekazuje wiadomość konsumentom? Analiza języka reklamy pozwoli znaleźć odpowiedź na te i inne pytania.W trakcie warsztatu analizie i omówieniu poddane zostaną aktualnie emitowane spoty reklamowe. Efektem zajęć będzie zwiększenie świadomości konsumenckiej uczestników.
BRAK WOLNYCH MIEJSC
4. Magia słów i dźwięków. Nagraj słuchowisko!
Maksymalna liczba uczestników: 10 osóbZajęcia słuchowiskowe prowadzone w formie warsztatów. Uczestnicy poznają zasady rządzące dramatem radiowym, sposób jego rejestracji i edycji. Obok zagadnień teoretycznych będą mieli okazję wcielić się w role radiowych aktorów i zrealizować miniaturę słuchowiskową.enią się rolami. Po nagraniach wszystkich uczestników wspólnie będziemy słuchać ich fragmentów, omawiając dobre i złe strony. Na koniec biorący udział w warsztatach otrzymają swoje nagrania.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- filmoznawstwo
5. Zrób z nami zabawkę optyczną
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbCzłonkowie Koła Naukowego Filmoznawców UŁ przeprowadzą warsztaty z zakresu konstruowania zabawek optycznych (taumatrop, fenakistiskop) i opatrzą zajęcia krótkim komentarzem na temat prehistorii filmu. Każdy uczestnik zajęć będzie mógł zabrać ze sobą własnoręcznie przygotowaną zabawkę (wszystkie materiały potrzebne do wykonania zabawek zapewni Koło). Warsztaty skierowane do szerokiego grona odbiorców, w szczególności do osób zainteresowanych historią filmu oraz innych mediów audiowizualnych.
- filologia angielska
6. Making Reading Fun and Active
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbWarsztaty prowadzone przez wykładowcę z Instytutu Anglistyki UŁ, rodowitego Brytyjczyka, którzy wierzy, że język angielski powinien być nauczany w sposób komunikatywny, zabawny i pomysłowy. Uczestnicy zajęć poznają 2 kreatywne sposoby nauki języka obcego: napiszą dyktando z lukami oraz wezmą udział w zabawie polski lekarz. Obie metody mogą stanowić podstawę do wielu pisemnych i ustnych ćwiczeń komunikatywnych.BRAK WOLNYCH MIEJSC
7. Tajniki warsztatu tłumacza literatury
Maksymalna liczba uczestników: 10 osóbKubuś Puchatek czy Fredzia Phi-Phi? Alice, Alicja czy Ala? Kilometry czy mile? Pudding, budyń czy może legumina? Uczestnicy warsztatów zmierzą się z wyzwaniami, jakie napotykają w swojej pracy tłumacze literatury. Przyjrzymy się różnym przekładom tych samych książek, poznamy fałszywych przyjaciół tłumacza i wspólnie zastanowimy się, czy lepiej wysłać czytelnika za granicę, czy raczej zaprosić autora do domu.Zajęcia skierowane są do wszystkich zainteresowanych literaturą, przekładem literackim i tajnikami warsztatu tłumacza literatury. Warsztaty prowadzone po polsku i angielsku (na poziomie średnio zaawansowanym).
8. Słownik obrazkowy – od kolorowanki do rzeczywistości rozszerzonej
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbWarsztat prezentuje wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w nauczaniu i uczeniu się słownictwa języka obcego. Uczestnicy przygotują swoje własne materiały do nauki, które zostaną „ożywione” za pomocą aplikacji mobilnej.BRAK WOLNYCH MIEJSC
9. Szalone lata 80.
Maksymalna liczba uczestników: 40 osóbŚmieszne fryzury, wielkie fury, cudaczna moda i muzyka z radioodbiornika. Prince, Madonna, Whitney Houston i Gary Coleman, Michael Jackson i MTV – ten warsztat to wszystko przedstawi Ci! Co więcej, na pytanie jedno odpowie, czy lata 80. są nadal w modzie?BRAK WOLNYCH MIEJSC
10. Sprawdź swoje predyspozycje językowe!
Maksymalna liczba uczestników: 40 osóbZapraszamy na warsztat z dziedziny psycholingwistyki dotyczący pomiaru predyspozycji językowych. Oprócz garści teorii uczestnicy będą mieli okazję podejść do fragmentu testu psychometrycznego. Test opiera się na badaniu zdolności poznawczych i nie wymaga znajomości żadnego języka. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych nauką dowolnego języka!BRAK WOLNYCH MIEJSC
- filologia germańska / studia polsko-niemieckie / niemcoznawstwo
11. Film od kuchni, czyli o tym, jak powstają napisy filmowe
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbCzy zastanawialiście się kiedyś, jak tworzy się napisy do filmów? A może chcielibyście spróbować swoich sił w roli tłumacza? Na naszych warsztatach pokażemy Wam, jak opracować tekst do filmu, i zapoznamy Was z możliwościami, jakie dają proste programy do tworzenia napisów. Podczas warsztatów wspólnie przetłumaczymy krótki spot reklamowy, a następnie obejrzymy efekty naszej pracy. Wymagana znajomość j. niemieckiego na poziomie min. B1.
12. Brötchen, Rundstück oder Semmel – jak naprawdę mówią Niemcy?
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbPiękno języka niemieckiego to nie tylko uporządkowana struktura i niekończące się wyrazy, lecz także jego regionalne warianty. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, czym jest dialekt, jak zróżnicowany jest język naszych zachodnich sąsiadów i przekonają się, dlaczego mieszkańcy Hamburga i Monachium mogą się nie zrozumieć. Zajęcia kierowane są do grup ze znajomością języka niemieckiego na poziomie min. A2.
13. Trzynaście powodów, dzięki którym dobrze zdasz egzamin językowy
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbWarsztaty mają na celu omówienie i trening kluczowych kompetencji, które pozwolą uczestnikom dobrze przygotować się do egzaminu językowego. Punkt ciężkości spoczywał będzie na wypowiedzi ustnej, warsztat zakończy symulacja ustnego egzaminu językowego z języka niemieckiego na wybranym poziomie.BRAK WOLNYCH MIEJSC
14. Kawiarnia literacka. Wiedeń a Galicja, tradycje literackie i kulinarne
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbZajęcia przeznaczone dla młodzieży w wieku 15-18 lat (posługującej się językiem niemieckim na poziomie A2). Krótka prezentacja tradycji kawiarni literackiej jako instytucji kulturalnej w Galicji
i Wiedniu połączona z konkursem na temat rodzajów kawy zamawianych w kawiarniach i gatunków literackich tworzonych w tej specyficznej atmosferze. - filologia hiszpańska
15. Hola, ¿qué tal? – czyli pierwsza lekcja hiszpańskiego
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbZastanawialiście się kiedyś, co po polsku oznacza słówko Zorro? Czy wiecie, że słówko „rana” nie znaczy tego samego po polsku i po hiszpańsku? Te i inne przypadki przeanalizujemy na minilekcji hiszpańskiego, podczas której nauczymy się też przedstawiać czy pytać o samopoczucie.BRAK WOLNYCH MIEJSC
16. Hiszpańskie tabu
Maksymalna liczba uczestników: 16 osóbW ramach warsztatów zagramy w popularną grę tabu. Członkowie zostaną podzieleni na dwie drużyny, po czym będą musieli jak najlepiej opisać wylosowane hasło związane ze światem hiszpańskojęzycznym (popularne osoby, miasta, piosenki itd.) w taki sposób, aby reszta grupy jak najszybciej je odgadła.
17. Hiszpańska gorąca piłka
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbZadaniem uczestników będzie odpowiadać jak najszybciej na zadane pytania, aby pozbyć się trzymanej w rękach piłki. Po upływie dwóch minut (czas trwania jednej rundy) osoba mająca
w rękach piłkę odpada z gry. Powtarzamy rundy aż do wyłonienia trzech zwycięzców. Uczestnicy mogą pomijać pytania. - filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie
18. Proces o cudzołóstwo. Hera vs. Zeus
Maksymalna liczba uczestników: 40 osóbLiteratura i mitologia Greków na wesoło. Przedstawienie jest kierowane do wszystkich zainteresowanych antykiem.BRAK WOLNYCH MIEJSC
19. Delfy. Święte miejsce starożytnych Greków
Maksymalna liczba uczestników: 40 osóbWykład ilustrowany zabytkami archeologicznymi i epigraficznymi pochodzącymi z Delf. Miejsce to zostanie zaprezentowane jako siedziba najważniejszej panhelleńskiej wyroczni, miejsce igrzysk, siedziba Amfiktionii Delfickiej, pępek świata. Przedstawione zostaną także wybrane sentencje delfickie.
- filologia polska
20. O kulturze wypowiedzi w internecie, czyli netykieta w praktyce
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbZajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami kultury wypowiedzi obowiązującymi w komunikacji internetowej: w mailach, podczas dyskusji na forach i w mediach społecznościowych.BRAK WOLNYCH MIEJSC
21. Mnemotechnika, czyli sztuka zapamiętywania
Maksymalna liczba uczestników: 45 osóbW trakcie warsztatów uczniowie zapoznają się z różnymi technikami zapamiętywania słów, tekstów, treści książek, nauczą się tworzyć mapy myśli, plany wystąpień publicznych, zapamiętywać treści
z różnych dziedzin. Wiedza i umiejętności praktyczne wyniesione z warsztatów mają pomóc w rozwijaniu umiejętności uczenia się, przygotowywania się do egzaminów, analizowania tekstów oraz zapamiętywania istotnych treści.BRAK WOLNYCH MIEJSC
22. Kreatywność językowa – jak myśleć i pisać nieszablonowo…
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbKreatywność jest od wieków obiektem fascynacji i badań. Kiedyś nazywano ją natchnieniem, dotykiem Muzy, boską inspiracją. Wiąże ze sobą odległe skojarzenia, słowa i wartości. Zmienia rozumienie języka i patrzenie na świat. Pozwala być odkrywcą, poszukiwaczem najprostszych, ale też najbardziej zaskakujących rozwiązań. Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z językowymi strategiami zwiększającymi kreatywność. Specjalnie przygotowane ćwiczenia będą okazją nie tylko do ekscytującej, językowej zabawy, lecz także pokażą, jak patrzeć i opisywać znane już rzeczy w zupełnie nowy sposób. W warsztatach zostaną wykorzystane materiały wizualne i ćwiczenia językowe.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- filologia romańska
23. Warsztaty: francuski slang – język ulicy i język młodzieży
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbWarsztaty poświęcone poznaniu i zabawie ze słownictwem potocznym, które pojawia się w języku francuskiej młodzieży. Uczniowie będą mieli okazje poznać najnowsze francuskie słownictwo występujące w popularnych piosenkach poprzez serie ciekawych gier i zabaw.
24. Nie chowaj języka w kieszeni
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbPodczas tych warsztatów bierzemy pod lupę wyrażenia, których Francuzi używają na co dzień. Będziesz miał okazję, aby nie tylko poznać ich znaczenie, lecz także dowiedzieć się, czy w Polsce występują ich odpowiedniki. Co więcej, za sprawą quizu przekonasz się, że w naszym języku ojczystym występuje wiele słów zapożyczonych z języka francuskiego. Czy wiesz, co one oznaczają
i czy poprawnie ich używasz? Sprawdź się!25. W świecie francuskich musicali
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbZapraszamy wszystkich miłośników kultury francuskiej na warsztaty, podczas których miło spędzą czas w rytmie muzyki i odkryją świat francuskich musicali.
- filologia rosyjska
26. Moskiewski Kreml
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbW części lingwistycznej wykładu omówiona zostanie etymologia wyrazu „kreml”. Druga część będzie poświęcona historii moskiewskiego Kremla.
27. „Kalinka-malinka”, czyli o roślinnych symbolach Rosji
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbPrelekcja po rosyjsku i polsku poświęcona najważniejszym symbolom roślinnym Rosji. Jaką rolę w kulturze rosyjskiej odgrywały symbole roślinne dawniej i czy są one aktualne do dzisiaj? Co oznaczają niektóre rośliny w wierzeniach ludowych, gdzie są wykorzystywane, jakie mają znaczenie w życiu codziennym narodu? A jakie symbole roślinne spotykamy w polskim folklorze? Czy rośliny występują w polskich wierzeniach? Jeśli tak, to które? Co one oznaczają?
- filologia słowiańska
28. Nie o to mi chodziło! (fałszywi przyjaciele tłumacza w językach: polskim, serbskim, bułgarskim i słoweńskim)
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbPrezentacja tzw. fałszywych przyjaciół tłumacza w językach: polskim, serbskim, bułgarskim i słoweńskim. Są to słowa, które brzmią tak samo albo podobnie, ale mają zupełnie inne znaczenia i utrudniają komunikację. Do udziału w warsztatach nie jest wymagana znajomość języków obcych.
29. Koło, horo, raczenica (warsztaty tańców bałkańskich)
Maksymalna liczba uczestników: 35 osóbUczestnicy będą tańczyć tradycyjne tańce bułgarskie, serbskie i słoweńskie.
- filologia włoska
30. „Scioglilingua”, czyli jak przeczytać włoskie łamańce językowe
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbNa zajęciach odbędzie się krótka prelekcja na temat podstawowych zasad wymowy języka włoskiego. Druga część warsztatów dotyczyć będzie nauki wymowy włoskich łamańców językowych i zostanie zwieńczona małym konkursem na prawidłowe szybkie czytanie.
- informacja w środowisku cyfrowym/informatologia z biznesowym językiem angielskim
31. Co wie o Tobie Facebook i Google? Analizy śladów użytkowników urządzeń cyfrowych
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbWspółcześnie większość z nas korzysta z urządzeń cyfrowych, niestety mało kto zdaje sobie sprawę z konsekwencji, które wynikają z faktu zbierania i analizowania danych o naszym postępowaniu w cyberprzestrzeni. Uczestnicy zajęć dowiedzą się, jakie informacje o nich krążą w środowisku cyfrowym (głównie w odniesieniu do środowiska Google oraz Facebook) oraz jak dbać o bezpieczeństwo danych w sieci.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- kulturoznawstwo
32. KOŁO tego, co nas dotykaczy
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbPerformans/instalacja „KOŁO tego, co nas dotykaczy” jest zespołowym działaniem kuratorsko-artystycznym, zrealizowanym przez studentów kulturoznawstwa po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. To rodzaj interaktywnej instalacji umożliwiającej spotkanie z jej twórcami i której poznawanie przebiega w rytmie i porządku zależnym od zwiedzającego.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- lingwistyka dla biznesu
33. Rekrutacja w międzynarodowym środowisku od kuchni. Warsztaty Infosys
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbSenior Process Executive, Master data, F&A, Purchasing, HRO… – o co chodzi? Jak w gąszczu takich pojęć znaleźć pracę swoich marzeń? W trakcie warsztatów zapoznamy uczestników ze specyfiką procesu rekrutacji do międzynarodowej firmy, opowiemy o różnicach w rekrutacji do małych/lokalnych firm oraz międzynarodowych korporacji.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- logopedia z audiologią
34. Chodzą słuchy… Nie bądź głuchy! – warsztaty audiologiczne (badanie słuchu)
Maksymalna liczba uczestników: 10 osóbPodczas warsztatów członkowie Studencko-Doktoranckiego Logopedycznego Koła Naukowego zaprezentują uczniom w profesjonalnej sali audiologicznej z kabiną ciszy, jak przeprowadzać badanie słuchu. Następnie każdy uczestnik zostanie poddany badaniu słuchu, po którym otrzyma audiogram – graficzne przedstawienie wyniku badania audiometrycznego. Wszyscy uczniowie dodatkowo zostaną zapoznani z informacjami dotyczącymi budowy ucha i jego funkcji.
35. Migaj z nami! – podstawy języka migowego
Maksymalna liczba uczestników: 15 osóbWarsztaty kierowane są do maturzystów, którzy chcą poznać podstawowe znaki języka migowego.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- nowe media i kultura cyfrowa
36. Podstawy pozycjonowania stron internetowych
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbProwadzisz bloga, ale mimo upływu czasu wciąż nie masz wielu czytelników? Próbowałeś stosować znalezione w internecie porady na poprawienie wskaźników konwersji, ale tak naprawdę nie wiedziałeś, co i dlaczego właściwie robisz ani czym właściwie jest ta konwersja? Podczas tych warsztatów poznasz podstawowe strategie copywriterskie. Dowiesz się, co lubią algorytmy wyszukiwarki i dlaczego jedne strony są bardziej popularne od innych oraz – co najważniejsze – jak dołączyć do grona tych najczęściej odwiedzanych.
37. Jak napisać „grywalną” opowieść? Podstawy obsługi programu Twine
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbW ramach warsztatów uczestnicy zostaną zapoznani z programem Twine, służącym do tworzenia rozgałęzionych, interaktywnych historii. Po części instruktażowej zajęć – dającej wgląd w kilka podstawowych funkcji oprogramowania oraz listę wybranych komend wykorzystywanych przy pisaniu (tudzież programowaniu) takich narracji – uczestnicy będą mieli okazję osobiście przygotować krótkie opowieści pod okiem organizatorów warsztatów.
38. Projektowanie reguł i fikcji w grach
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbW ramach zajęć zostanie omówiona relacja między fikcją a regułami w grach, ze szczególnym uwzględnieniem gier komputerowych. Uczestnikom zostaną zaproponowane warsztaty
z projektowania systemów reguł i kreowania elementów narracyjnych w grach. Zajęcia skierowane są do osób szczególnie zainteresowanych grami komputerowymi i narzędziami służącymi do ich projektowania.
- produkcja teatralna i organizacja widowisk
39. Producent teatralny – warsztaty
Maksymalna liczba uczestników: 24 osobyCelem warsztatów jest zachęcenie uczniów szkół ponadgimnazjalnych do działań teatralnych poprzez zaproponowanie formuły rozgrywki znanej z gier takich jak „Monopoly” czy „Kolejka”. Gracze podzieleni na grupy będą musieli zmierzyć się z rozmaitymi trudnościami, rozwiązać problemy wymagające: współpracy w grupie, konsekwencji w taktyce, kreatywnego opracowywania problemów i dysponowania zasobami. W toku rozgrywki uczestnicy w praktyczny i atrakcyjny sposób zapoznają się z pracą producenta i organizatora wydarzeń kulturalnych, a także trybem powstawania wydarzenia kulturalnego. Autorami gry są studenci kierunku produkcja teatralna i organizacja widowisk.
40. Public relations w instytucjach kultury
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbPomyśl o wszystkich ideach, które przychodzą do głowy artystom i animatorom kultury! Zadaniem specjalisty od public relations jest sprawienie, by te pomysły spotkały się ze społecznym zrozumieniem i akceptacją. PR-owiec to edukator, który ma za zadanie tłumaczyć niewytłumaczalne, budować społeczność wśród publiczności. Z zajęć dowiecie się o dobrych praktykach w sektorze kultury i przekonacie się, że praca w kulturze rozwija kreatywność.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- twórcze pisanie
41. Literackie opowieści na żądanie. Hipertekstowe narracje, w których bohaterem jesteś Ty
Maksymalna liczba uczestników: 20 osóbMyślisz, że możesz rządzić wydarzeniami tylko w grach czy interaktywnych produkcjach Netflixa? Sądzisz, że w literaturze takie rzeczy się nie zdarzają? To przyjdź na warsztat „Literackie opowieści na żądanie” – dowiesz się trochę o historii literackich interaktywnych opowieści, sprawdzisz, jak to jest czytać i grać zarazem. Zobaczysz też, jak napisać narrację, w której bohaterem jesteś Ty (czytelnik). Co więcej – dowiesz się, jak stworzyć ją w formie elektronicznej, z hiperlinkami. Na warsztatach na pewno nie skończysz jej pisać, ale będziesz mógł wysłać ją sobie mailem, żeby potem dokończyć i – jeśli się odważysz – umieścić online (bo tego też się nauczymy). Warsztat adresowany jest do wszystkich, których ciekawią dziwne, niekoniecznie klasyczne formy literackie, zwłaszcza do tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił w pisaniu takich tekstów.BRAK WOLNYCH MIEJSC
42. Duet, którego nikt nie lubi: Mary Sue i Gary Stu. Budowanie ciekawych postaci w pigułce
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbUczestnicy nauczą się, jak wystrzegać się najczęstszych błędów z zakresu kreowania postaci literackich. Prowadzące wytłumaczą, co kryje się pod etykietami „Mary Sue” oraz „Gary Stu”, i wskażą przykłady bohaterów, wpisujących się w te schematy. Podpowiedzą też, jak tworzyć wiarygodnych, złożonych psychologicznie protagonistów. Uczestnicy stworzą postacie literackie, bazując na specjalnej ankiecie. Zajęcia kierowane są do wszystkich, którzy chcieliby napisać własną powieść.BRAK WOLNYCH MIEJSC
43. Jak pisać? Najciekawsze porady najpoczytniejszych autorów
Maksymalna liczba uczestników: 25 osóbCo sprawiło, że Stephen King zyskał sławę? W jaki sposób Remigiusz Mróz potrafi wydać 10 książek rocznie? Jak to się stało, że Murakami od lat jest kandydatem do literackiego Nobla? Z jakiego powodu Katarzyna Bonda robi międzynarodową karierę? Pozwólmy odpowiedzieć im samym! Podczas warsztatów uczestnicy poznają najważniejsze lekcje, jakie znani autorzy wystosowali do autorów aspirujących. Bazując na wydanych przez bestsellerowych pisarzy poradnikach prowadzące przedstawią ich złote rady i przeprowadzą wybrane literackie ćwiczenia warsztatowe. Zajęcia kierowane są do wszystkich, którzy chcieliby napisać własną powieść.BRAK WOLNYCH MIEJSC
- inne
44. Zwiedzanie budynku Wydziału Filologicznego
Maksymalna liczba uczestników: 30 osóbW trakcie krótkiej wycieczki uczniowie będą mogli obejrzeć największe aule i najważniejsze sale dydaktyczne (w tym studio radiowe i salę kinową), odwiedzą wydziałową bibliotekę, a nawet zajrzą do kilku miejsc na co dzień niedostępnych dla studentów. Podczas godzinnego zwiedzania oprowadzający przedstawią najważniejsze fakty i ciekawostki dotyczące zarówno samego budynku, jak i studiowania na Wydziale Filologicznym.
Internetowa rejestracja na warsztaty została zakończona. W przypadku chęci udziału w wydarzeniu prosimy o kontakt telefoniczny z organizatorami.
e-mail: bartosz.burski@uni.lodz.pl
tel. 42 635 68 77
Partnerzy wydarzenia:
LUT
2019