WorkShow 2025
Czy studenci kierunków humanistycznych mają szansę na dobrze płatną pracę? Gdzie absolwenci Wydziału Filologicznego mogą rozwijać się zawodowo? Odpowiedzi na te oraz inne pytania otrzymali studenci, którzy w przerwach między zajęciami od godz. 10:00 do 15:00 mieli okazję odwiedzić kilka stoisk należących do jednych z najbardziej rozpoznawalnych przedsiębiorstw na polskim i międzynarodowym rynku.
Wydział Filologiczny jest trzecim z pięciu wydziałów, na których jesteśmy w ramach tegorocznej edycji Branżowych Targów Pracy. Zaprosiliśmy tutaj pracodawców, którzy poszukują osób, które mają kompetencje głównie językowe. My, jako Biuro Karier, zapewniamy także szybkie konsultacje CV i porady dotyczące stawiania pierwszych kroków na rynku pracy
– mówi Natalia Bocian-Trędowicz, zastępca dyrektora Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących z Zespołu Biura Karier i Aktywności Studenckiej.
Targi WorkShow zgromadziły pracodawców reprezentujących różne branże – od międzynarodowych korporacji po lokalne firmy i instytucje publiczne. Wśród wystawców znaleźli się m.in. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Barry Callebaut Group, BFF Banking Group, CERI International, Conduent, McCormick & Company, mFinanse S.A. czy Philips.
Przede wszystkim szukamy młodych talentów, osób, które chcą rozpocząć swoją ścieżkę zawodową – osób, które są proaktywne, otwarte na nowe wyzwania i możliwości. Myślę, że jako firma oferujemy dosyć ciekawe staże wakacyjne, z którymi przyjechaliśmy tutaj, na WorkShow. Poszukujemy osób aktywnych, kreatywnych, otwartych, komunikatywnych. No i mamy nadzieję, że takie właśnie osoby znajdziemy na Wydziale Filologicznym!
– tłumaczą Julia Dutkiewicz i Joanna Lis z BFF Banking Group.
Praca dla humanisty
WorkShow na Wydziale Filologicznym to wydarzenie, które udowadnia, że kierunki humanistyczne nie ograniczają, a wyposażają absolwentów w umiejętności bardzo cenione i poszukiwane na rynku pracy.
To jest moim zdaniem świetna inicjatywa, ponieważ jeżeli jesteś młodą osobą, która nie ma doświadczenia na rynku pracy, to takie targi pracy – na które przyjeżdżają różne firmy, oferują różne staże – są świetnym startem dla młodych osób. Ja mam świetny przykład mojego znajomego, który poszedł na targi pracy, zdobył świetny staż i zakochał się w tej pracy…
– wspomina Dominik Brański, przedstawiciel mBanku.
Jeśli jednak dla niektórych studentów reprezentowane przez wystawców branże były dalekie od obranej ścieżki zawodowej, stanowisko programu „Młodzi w Łodzi” pozwoliło uczestnikom poznać inne alternatywne formy rozwoju – takie jak płatne staże, praktyki czy konkursy realizowane w ramach łódzkiego programu stypendialnego.
Do 14 kwietnia studenci mogą aplikować do dużego projektu stażowego, w którym dostępnych jest aż 300 ofert od 50 różnych pracodawców. W ramach programu „Młodzi w Łodzi” realizowane są także takie inicjatywy, jak program stypendialny dla najlepszych i najbardziej aktywnych studentów z Łodzi. Poza tym, organizujemy dni otwarte w firmach oraz realizujemy z łódzkimi pracodawcami szkolenia, webinary i inne aktywności
– informuje Marta Grzegorzewska z zespołu „Młodzi w Łodzi” (Urząd Miasta Łodzi).
Jak planować rozwój zawodowy?
Branżowe Targi Pracy to nie tylko miejsce spotkań pracodawców z potencjalnymi kandydatami – swoje stoisko na Wydziale Filologicznym wystawiło także Biuro Karier Uniwersytetu Łódzkiego, które – śladem poprzednich edycji – przygotowało dla studentów cenne wskazówki dotyczące rekrutacji i zawodowej przyszłości.
Szukamy tutaj szczęścia! Chcemy złapać jakieś praktyki, staż i przy okazji kilka długopisów [śmiech]. Jesteśmy na dziennikarstwie międzynarodowym, więc wszystko związane z pisaniem, promocją, czy marketingiem jest czymś, co nas interesuje. Ponieważ znamy język francuski, dowiedziałyśmy się, że istnieje opcja podjęcia stażu czy pracy w oddziale jednej z firm w Paryżu
– dzielą się swoimi przemyśleniami studentki, Blanka Kaczyńska i Maja Dropińska.
Dzięki wsparciu doradców zawodowych z Biura Karier UŁ uczestnicy targów mogli dowiedzieć się, w jakich obszarach najlepiej wykorzystać swoje umiejętności językowe i filologiczne oraz jakie kompetencje są najbardziej cenione na rynku pracy. Studenci mogli otrzymać wskazówki dotyczące tworzenia profesjonalnego CV, przygotowania do rozmów kwalifikacyjnych czy rozwijania kompetencji miękkich. Takie porady są szczególnie cenne dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę na rynku pracy i nie zawsze wiedzą, jak skutecznie się zaprezentować.
Akademia Kompetencji to kolejne wydarzenie z pracodawcami, gdzie studenci i doktoranci mogą wzmocnić swoje kompetencje od cyfrowych, przez miękkie, po językowe. Staramy się uzupełniać programy studiów i wyposażać studentów, doktorantów oraz naszych świeżych absolwentów w te umiejętności, które się przydają w zasadzie na każdym stanowisku pracy!
– zachęca Natalia Bocian-Trędowicz.
Zastanawiasz się, w jaką wiedzę warto zainwestować swój czas?
Poznaj ofertę szkoleń organizowanych w ramach Akademii Kompetencji!
Redakcja: Angelina Kusowska,
Foto: Eryk Woźniak