Film Shinyi Tsukamoto z 1989 roku uznaje się za klasyk japońskiego cyberpunku. Produkcja została zbudowana z chaotycznie ułożonych scen, trudnych do zinterpretowania i wymykających się próbie linearnego uporządkowania, które prezentują nowatorskie podejście do tematu cielesności. Film pokazuje zjawisko, które Jean Goudal nazywa „nielogicznością detali”, dzięki czemu wykreowane zostaje odczucie błądzenia w świecie halucynacji, charakteryzujące się zatarciem możliwości określenia czasu i rozpoznania miejsca akcji.
Warstwa fabularna „Tetsuo” została dopełniona znaczeniowo poprzez industrialną, niepokojącą muzykę, przywodzącą na myśl dźwięki wydawane przez pracujące maszyny. Właśnie te dźwięki zostaną zreinterpretowane podczas wydarzenia przez naszego studenta! To nie pierwszy raz, gdy Wiktor Szymurski dzieli się swoją muzyką ze społecznością Wydziału Filologicznego – w poprzednim roku utalentowany muzyk wykreował muzyczne tło do japońskiego filmu „Szalony paź” (1929, reż. Teinosuke Kinugasa).
Wiktor Szymurski – łódzki producent muzyki eksperymentalnej, skupiony wokół gatunków takich jak noise, sound collage, industrial, drone, dark ambient i hiphop. Przesterowane sample miesza z warstwami nagrań terenowych, a poszarpane melodie wzbogaca o hipnotyczne ASMR. Zadebiutował w 2022 EPką „Próba ciała”, a w zeszłym roku nakładem Enjoy Life ukazał się jego album „Sanatorium wstydu”. W pracy nad muzyką zależy mu na budowaniu gęstej atmosfery rozkładu, zacieraniu granic między stylami, a także balansowaniu między rytmiczną przyjemnością i dyskomfortem skrajnego hałasu.
Facebook: Koło Naukowe Filmoznawców UŁ