Program koncertu
Johann Sebastian Bach
aria „Quia fecit mihi magna” z „Magnificat D-dur” BWV 243
attrib. Johann Sebastian Bach
aria „Dein Geburtstag ist erschienen” z kantaty bożonarodzeniowej „Uns ist ein Kind geboren” BWV 142
Johann Sebastian Bach
aria „Großer Herr und starker König” z „Oratorium na Boże Narodzenie” BWV 248
anonim, oprac. Witold Lutosławski
„Gdy się Chrystus rodzi”
anonim, oprac. Witold Lutosławski
„W żłobie leży”
anonim, oprac. Witold Lutosławski
„Północ już była”
anonim, oprac. Witold Lutosławski
„My też pastuszkowie”
anonim, oprac. Krzysztof Grzeszczak
„Adeste fideles”
attrib. Zygmunt Odelgiewicz, sł. attrib. Alojzy Orszulok, oprac. Krzysztof Grzeszczak
„O gwiazdo betlejemska”
o. Józef Łaś, sł. ks. Mateusz Jeż, oprac. Stanisław Moryto
„Nie było miejsca dla Ciebie”
Adolphe Adam, sł. John Sullivan Dwight
„O Holy Night" („Cantique de Noël”)
Irving Berlin
„White Christmas” z filmu „Holiday In”.
Wykonawcy
- Bartosz Szulc – śpiew
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Piotra Micińskiego. W roku 2012 uzyskał dyplom z wyróżnieniem. W 2013 roku ukończył III Międzywydziałowe Podyplomowe Studium Pieśni w Uniwersytecie Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie uczestniczył w lekcjach takich pedagogów, jak: Robert Holzer, Maja Nosowska, Jadwiga Rappe, Urszula Kryger, Tomasz Herbut i inni. Od 2013 roku pracuje w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi jako nauczyciel śpiewu solowego. Od 2014 roku był studentem studiów doktoranckich w łódzkiej Akademii. Doktorat obronił we wrześniu 2019 roku. W roku 2023 rozpoczął pracę jako asystent na macierzystej uczelni.
Występował na scenach polskich oraz za granicą: w Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii i Belgii. Kreował role w przedstawieniach takich, jak: Die Zauberflöte W. A. Mozarta, Lo Speziale J. Haydna, Leonore L. van Beethovena, Giulio Cesare i Semele G. F. Haendla, Gianni Schicchi G. Pucciniego, Błękitny Zamek R. Czubatego, Abu Hassan i Der Freischütz C. M. von Webera czy Il Barbiere di Siviglia G. Rossiniego, Le Rossignol I. Strawińskiego oraz Nos D. Szostakowicza.
W swoim repertuarze ma również wiele utworów oratoryjnych, które wykonywał, współpracując z Filharmonią Łódzką, Warszawską Operą Kameralną, czy występując podczas festiwali muzycznych takich, jak Mistrzowie Modlitwy Muzyką, Kolory Polski, Musica Perpetua czy Słowo i Muzyka u Jezuitów.
W 2012 zdobył III Miejsce w Kategorii B2 oraz nagrodę specjalną – dla najlepszego głosu basowego w II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. G. Perottiego w Ueckermünde w Niemczech. W 2020 roku zajął pierwsze miejsce podczas IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Bella Voce w Busku-Zdroju oraz został laureatem XXX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Kammeroper Schloss Rheinsberg, gdzie w 2021 roku został zaproszony do wykonania oryginalnej wersji opery Fidelio Beethovena.
W 2015 roku podczas festiwalu Sommer Oper Bamberg w Niemczech wykonał rolę Sarastra w przedstawieniu Die Zauberflöte Mozarta. Za tę partię otrzymał stypendium od Richard Wagner Association of the city of Bamberg. Uczestniczył w kursach wokalnych: Udo Reinemanna, Jard van Nes, Rudolfa Piernaya, Siergeia Leiferkusa oraz kursach aktorskich Cezarego Tomaszewskiego i Andrzeja Żarneckiego.
- Dobrochna Jachowicz-Zakrzewska – fortepian
Studiowała w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu Moniki Sikorskiej Wojtachy, a następnie kontynuowała naukę w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Brukseli w klasie fortepianu Daniela Blumenthala. Ukończyła również studia w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Anny Wesołowskiej-Firlej (2007).
Jest laureatką Ogólnopolskich Konkursów Muzycznych, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu im. Ignacego Jana Paderewskiego w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie zdobyła trzecią nagrodę oraz nagrodę specjalną za wykonanie utworu Grażyny Bacewicz, jak również Ogólnopolskiego Konkursu Duetów Fortepianowych w Toruniu, w którym to wraz z Aleksandrą Jabłońską otrzymały II nagrodę, a w roku następnym I nagrodę. W październiku 2008 roku rozpoczęła trzyletnie studia doktoranckie w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, które ukończyła w czerwcu 2011 roku. Pracę doktorską obroniła w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w październiku 2013 roku, otrzymując stopień doktora sztuk muzycznych. W 2020 roku nadano jej stopień doktora habilitowanego.
Od najmłodszych lat pianistka czuje się szczególnie związana z muzyką kameralną. Współtworzyła duet fortepianowy z Aleksandrą Hałat, Moniką Tomofticiuc, Wimem Van Moerbeke i Julią Laskowską. Współtworzy duet z utalentowanym basem Bartoszem Szulcem. W 2004 roku założyła duet z flecistką Edith van Dyck, który koncertuje w Polsce, Belgii oraz Holandii.
Zaproszenia dla społeczności UniLodz
Cykl koncertów „Muzyki u Biedermanna” jest efektem współpracy naszej uczelni z Akademią Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Udział w tych wydarzeniach jest bezpłatny. Rezerwacji wejściówek można dokonać poprzez uniwersytecki portal Trochę Kultury! (przejdź do portalu). Wejściówki udostępnione będą od poniedziałku poprzedzającego wydarzenie, czyli od 16 grudnia. Wystarczy odnaleźć wydarzenie w kalendarium (przejdź do kalendarium) i postępować zgodnie z instrukcją.
Redakcja: Bartosz Kałużny, Agata Dawidowicz (Centrum Komunikacji i PR UŁ)
Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.