Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji jako wsparcia pracy studenta, seminarzysty, doktoranta w procesie przygotowywania prac pisemnych jest możliwe jedynie po uprzednim uzgodnieniu z prowadzącym zajęcia lub seminarium i wymaga jego zgody. Konieczne jest określenie: celu, zakresu oraz sposobu wykorzystania tej technologii w pracach dyplomowych, rozprawach doktorskich oraz pracach zaliczeniowych.
Prace studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz uczestników innych form kształcenia mogą być wyrywkowo weryfikowane za pomocą detektorów sztucznej inteligencji.
Zabronione jest korzystanie z systemów sztucznej inteligencji podczas egzaminów i kolokwiów, chyba że polecenia lub treści zadań uzasadniają ich użycie i określają, w jakim zakresie jest to możliwe.
Dziekan, w porozumieniu z odpowiednią Wydziałową Komisją ds. jakości kształcenia, może ustalić szczegółowe zasady wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji w procesie kształcenia dla określonego programu/programów studiów, z uwzględnieniem przepisów zarządzenia. Zasady te muszą uzyskać pozytywną rekomendację Zespołu ds. generatywnej sztucznej inteligencji działającego w Uniwersytecie Łódzkim.
Powyższe zasady dotyczące prac pisemnych przygotowywanych w procesie kształcenia zostały szczegółowo opisane w zarządzeniu nr 106 Rektora UŁ w sprawie korzystania z systemów sztucznej inteligencji w procesie kształcenia i dyplomowania w Uniwersytecie Łódzkim.
Materiał: Zespoł ds. generatywnej sztucznej inteligencji
Redakcja: Centrum Komunikacji i PR