KIERUNEK: LINGWISTYKA DLA BIZNESU

Opis studiów

Studia na kierunku LINGWISTYKA DLA BIZNESU oferowane przez Uniwersytet Łódzki mają charakter interdyscyplinarny, prowadzone są przez Wydział Filologiczny oraz Wydział Zarządzania we współpracy z firmami Infosys, Fujitsu oraz CERI.
Kształcenie odbywa się w dziedzinie nauk humanistycznych oraz nauk społecznych. Połączenie tych dwóch dziedzin naukowych zostało uznane za warunek niezbędny dla prawidłowego przygotowania studentów do pracy we współczesnym międzynarodowym środowisku korporacyjnym. Istotą założeń programowych studiów jest nacisk na uzyskanie rzetelnej kompetencji językowej z dwóch języków obcych na poziomie powyżej B2 zgodnie z normami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), w tym również odmian specjalistycznych tych języków, połączonej z umiejętnościami i oczekiwaniami szczególnie pożądanymi przez współczesnego pracodawcę. Prace dyplomowe mają mieć charakter praktyczny i są pisane na tematy formułowane w porozumieniu z firmami, np. w formie projektów rozwiązujących problemy praktyczne.

Specjalności

3 grupy językowe (niemiecki, francuski, rosyjski).

Wstępna deklaracja wyboru drugiego języka w momencie składania dokumentów.

Główne przedmioty

  • Rozwój umiejętności profesjonalnych
  • Podstawy zarządzania
  • Dyskurs korporacyjny
  • Pragmatyka językowa
  • Wprowadzenie do rachunkowości i finansów
  • Praktyczna nauka języka (angielskiego oraz drugiego w zależności od wyboru kandydata)
  • Języki specjalistyczne (IT, HR, prawo, biznes, logistyka)

Sylwetka absolwenta

Absolwent kierunku może więc znaleźć pracę jako pracownik administracyjny, biurowy w następujących działach firm: personalnym, logistycznym, obsługi klienta, organizacji i zrządzania w firmach o charakterze międzynarodowych, zróżnicowanych kulturowo.

Absolwent studiów licencjackich może kontynuować kształcenie na studiach magisterskich, których rekrutacja i wymagania wstępne przewidują kompetencje zdobyte na I stopniu lingwistyki dla biznesu.

Od 2019 studia można kontynuować na kierunku lingwistyka w komunikacji specjalistycznej.  

Może także kontynuować kształcenie na studiach magisterskich w krajach, w których obowiązuje dwustopniowy system kształcenia uniwersyteckiego, w szczególności w krajach niemieckojęzycznych, romańskich i anglojęzycznych. Dla absolwenta I stopnia lingwistyki dla biznesu otwarte są studia podyplomowe i kursy dokształcające w UŁ i innych uczelniach, uzupełniające jego wykształcenie.

Zasady przyjęć

Kategoria przedmiotu Przedmioty
1 maksymalnie jeden (wymagany)

język angielski

2 maksymalnie jeden (wymagany)

język polski (albo język rodzimy w przypadku matury obcojęzycznej), drugi język obcy, matematyka, WOS, geografia, informatyka

3 maksymalnie dwa (nie wymagane)

drugi język obcy, historia, matematyka, WOS, geografia, informatyka

3 grupy językowe.

Wstępna deklaracja wyboru drugiego języka w momencie składania dokumentów.

Zasady przeliczania punktacji uzyskanej na maturze

Kategoria przedmiotu Poziom podstawowy Poziom rozszerzony Poziom dwujęzyczny w przypadku języka obcego
1
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1,5 4 5 (dla neofilologii x7)
2
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1 3 3,75
3
do przeliczenia uwzględniane są maksymalnie dwa wyniki z przedmiotów
Przedmioty nie są wymagane: posiadanie przedmiotów daje dodatkowe punkty, ale ich brak nie wpływa na możliwość ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek/specjalność
0,5 1 1,25

Co dalej?

Kontakt dla kandydata

E-mail: filolog@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 665 51 06

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Filologiczny

Pomorska 171/173 90-236 Łódź