Konkurs „Łódzkie na mapach 2024”

Marszałek Województwa Łódzkiego zaprasza na wojewódzki konkurs „Łódzkie na mapach 2024”, skierowany do uczniów szkół średnich i studentów kształcących się na terenie województwa łódzkiego lub zameldowanych na pobyt stały w województwie łódzkim. W konkursie mogą wziąć także udział absolwenci uczelni wyższych roku 2024.

Plakat konkursu

Celem konkursu „Łódzkie na mapach 2024” jest zwiększenie wiedzy na temat regionu łódzkiego oraz popularyzacja cyfrowych map tematycznych, jako narzędzia kształcenia przy wykorzystaniu możliwości i funkcjonalności Geoportalu Województwa Łódzkiego

Zadanie konkursowe polega na opracowaniu cyfrowej mapy, która prezentować będzie wybrany temat w odniesieniu przestrzennym województwa łódzkiego. Wachlarz możliwości wyboru tematu jest tym samym nieograniczon

Praca konkursowa powinna zostać stworzona przy wykorzystaniu oprogramowania ArcGIS firmy Esri (istnieje możliwość wykorzystania 21-dniowej darmowej wersji testowej oprogramowania – przejdź do strony oprogramowania) lub w darmowym oprogramowaniu QGIS – przejdź do strony oprogramowania.

Termin nadsyłania prac konkursowych upływa w dniu 4 listopada 2024., każdy uczestnik może dokonać jednego zgłoszenia konkursowego.

Dla uczestników konkursu przewidziano atrakcyjne nagrody finansowe, najciekawsze prace zostaną opublikowane w systemie Geoportal Województwa Łódzkiego.

  • Miejsce pierwsze – 2 000 złotych,
  • Miejsce drugie – 1 750 złotych,
  • Miejsce trzecie – 1 250 złotych

Regulamin konkursu wraz z wymaganymi załącznikami dostępny jest pod adresem: www.geoportal.lodzkie.pl – zakładka Konkurs.

Prace konkursowe z poprzednich edycji konkursu można obejrzeć pod adresem: mapy.lodzkie.pl

Konkurs jest realizowany przez Departament Geodezji, Kartografii i Geologii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego - informacje o konkursie można otrzymać wysyłając pytania na adres e-mail: geoportal@lodzkie.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 42 663 36 57 (sprawy organizacyjne), 42 663 36 50 (sprawy merytoryczne).

Dobre praktyki