Studencie, doktorancie, słuchaczu studiów podyplomowych – zaczynasz studia na UŁ?
Jeśli rozpoczynasz studia na Uniwersytecie Łódzkim, to zostało dla Ciebie utworzone konto UŁ w domenie @edu.uni.lodz.pl.
Na twój prywatny adres email (który podałeś podczas rekrutacji w systemie rekrutacyjnym IRK), otrzymasz wiadomość z instrukcją do aktywacji konta w domenie @edu.uni.lodz.pl. Jeżeli jeszcze nie dostałeś wiadomości nie martw się, na pewno przyjdzie.
Konto studenckie @edu.uni.lodz.pl to jednocześnie login studenta do systemów UŁ oraz login do poczty studenckiej. Od tej pory wszystkie maile dot. studiów na UŁ będziesz otrzymywał na pocztę studencką (nie prywatną).
Oto, co daje konto studenckie UŁ:
- możliwość korzystania z rozszerzonego pakietu Microsoft Office 365 Professional Plus, który będzie można zainstalować aż na 15 urządzeniach prywatnych (5 komputerach, 5 tabletach i 5 telefonach)! (Uwaga! Tych proporcji nie można zmieniać, czyli np. 6 komputerów i 4 tablety etc.
- miejsce na OneDrive
Co musisz zrobić, aby przejść na nowe konto? Właściwie nic – wystarczy, że zaczniesz z niego korzystać!
Poinformujemy Cię mailowo o utworzeniu konta w nowej domenie – wiadomość ta zostanie wysłana (wyjątkowo) na twój prywatny adres email. Na prywatny email wysyłamy TYLKO wiadomości związane z administrowaniem Twoją pocztą studencką – resztę komunikacji będziemy prowadzić WYŁĄCZNIE poprzez konto na @edu.uni.lodz.pl. Musisz je więc aktywować, aby nie ominęły Cię wszystkie kluczowe wiadomości wysyłane przez dziekanat, wykładowców czy władze Uczelni. Jeśli nie aktywujesz konta studenckiego, nie otrzymasz też pakietu Microsoft Office 365 Pro Plus.
Jak będzie wyglądać to technicznie?
Nowe konta zakładane są automatycznie. Login składa się z liter „UL” oraz siedmiu cyfr, w skład których wchodzić będzie Twój USOS ID (przykład: UL0234654). Prześlemy Ci go w wiadomości informującej o utworzeniu konta (zawsze, gdy go zapomnisz, będzie możliwość odzyskania go poprzez opcję „przypomnienia loginu”). Hasło ustalisz samodzielnie. Przypomnienie loginu i zmiana hasła wyłącznie na stronie logowanie.uni.lodz.pl
Czym jest USOS ID? Jest to Twój indywidualny identyfikator, który otrzymujesz przy pierwszym przyjęciu na studia.
Wraz z loginem powstanie Twój nowy adres e-mail w domenie @edu.uni.lodz.pl. Całość będzie wyglądała tak: UL0234654@edu.uni.lodz.pl. Jednak, aby nie posługiwać się niewiele mówiącymi literami i cyframi, automatycznie wygenerujemy też dla Ciebie tzw. „alias”, czyli alternatywny, bardziej przystępny adres e-mail. Adres ten będzie opierać się o Twoje imię i nazwisko (rozdzielone kropkami). Dzięki temu odbiorcy, zamiast wiadomości od UL0234654@edu.uni.lodz.pl, będą dostawać maile od anna.nowak@edu.uni.lodz.pl. Od razu lepiej, prawda?
Pamiętaj – Twój login to: UL0234654@edu.uni.lodz.pl
Jest to login do systemów UŁ oraz do poczty MS Office365.
Po aktywacji konta pamiętaj, aby zalogować się za pomocą nowej domeny w Office 365, zwłaszcza w aplikacji Microsoft Teams. Pozwoli Ci to na sprawne uczestniczenie w zdalnych zajęciach. Zachęcamy też do zainstalowania pakietu Microsoft Office 365 Professional Plus na swoich urządzeniach (tak, tych prywatnych też).
Nowy login posłuży Ci również do logowania się:
- w Microsoft Teams (zajęcia prowadzone zdalnie przez wykładowców)
- w Office 365 Professional Plus (Word, Excel, PowerPoint etc.)
- do USOSweb (oceny, zapisy na zajęcia)
- do aplikacji mobilnej mUSOS (plany zajęć, oceny, itp.) dostępnej w App Store i Google Play
- do sieci Eduroam (darmowe wi-fi na terenie budynków UŁ i innych Uniwersytetów oraz instytucji korzystających z tej sieci na całym świecie!)
- na platformę Moodle (kursy e-learningowe i zadania od wykładowców)
- do Archiwum Prac Dyplomowych (APD)
UWAGA! Prosimy raz jeszcze, pamiętaj o tym, że e-maile od wykładowców, z dziekanatów i od władz uczelni będą przychodziły WYŁĄCZNIE na Twoje konto w domenie @edu.uni.lodz.pl. Używaj tylko tego e-maila wysyłając wiadomości do dziekanatu, wykładowców, władz UŁ.
Zakładanie kont dla nowo przyjętych studentów na UŁ jest w toku. Jeżeli jeszcze nie dostałeś wiadomości nie martw się, na pewno przyjdzie. Jeżeli jednak coś Cię niepokoi to skontaktuj się ze swoim dziekanatem wydziałowym w celu weryfikacji czy Twoje konto zostało już założone w USOS i czy masz wpisany poprawny adres mail podany podczas rekrutacji.
Jeśli masz dodatkowe pytania, kontaktuj się z nami przez helpdesk@uni.lodz.pl.