Sylwia przyznaje, że jeszcze przed maturą nie miała wyraźnego planu na swoją przyszłość. Zdecydowała się na rok przerwy w nauce, który spędziła w Wielkiej Brytanii. To właśnie tam odkryła swoją miłość do języka angielskiego i kultury anglosaskiej. Po powrocie do Polski zdecydowała się na studia na kierunku filologia angielska na Uniwersytecie Łódzkim. W trakcie nauki zainteresowała się gramatyką opisową i historią języka angielskiego.
(…) dość szybko odkryłam, że najlepiej idą mi gramatka opisowa i historia języka oraz że zgłębianie wiedzy z tego zakresu sprawia mi przyjemność. Z czasem przerodziło się to w fascynację wykraczającą poza program studiów
Sylwia zdobyła doświadczenie w pracy naukowej, uczestnicząc w różnych projektach. Od dwóch lat jest częścią międzynarodowego projektu CLARIN, gdzie zajmuje się zbieraniem danych mówionych, tworzeniem baz językowych i przetwarzaniem mowy. W ramach tego projektu pełniła różne role, takie jak pozyskiwanie danych mówionych, ich transkrypcja i anotacja, a także tworzenie instrukcji do anotacji danych. Ponadto, Sylwia współpracowała z prof. Anną Cichosz nad projektem NCN poświęconym konstrukcjom składniowo-frazeologicznym w prozie staroangielskiej. Jej zadaniem było opracowanie słownika frekwencyjnego prozy staroangielskiej, który został opublikowany w zeszłym roku.
Swoją karierę zawodową Sylwia planuje związać z pracą akademicką. Aktualnie przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej. Planuje dalsze kształcenie na studiach doktoranckich.
Nie ukrywam, że chciałabym być pracownikiem akademickim. Mam nadzieję, że dostanę się do Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych UŁ oraz będę kontynuować badanie staroangielskiej składni i morfologii. To taki plan na niedaleką przyszłość
Serdecznie gratulujemy Sylwii sukcesu i życzymy powodzenia w dalszej realizacji planów!