Projekt edukacyjny „Wyzwania XXI wieku” przedstawia aktualne problemy współczesnego świata i daje możliwość zastanowienia się nad perspektywami dla nas i środowiska, w którym żyjemy. Powstał w reakcji na obserwowane i doświadczane zmiany na Ziemi w wyniku rozwoju współczesnej cywilizacji. Treść naukowych raportów dotyczących zmian klimatycznych, analizy psychologiczno-społeczno-ekonomiczne naszego marszu ku globalnej katastrofie oraz całościowe koncepcje odwrócenia negatywnych trendów – to wszystko przebija się do powszechnej świadomości w bardzo powierzchownej formie, serwowanej przez mass-media i Internet.
Codziennie, z różnych źródeł, docierają do nas liczne wiadomości z otaczającego świata. Dotyczą one nas samych, innych ludzi, konfliktów etnicznych i politycznych, środowiska przyrodniczego, zasobów, którymi człowiek może dysponować. Mamy jednak wielokrotnie trudności w ocenie wiarygodności źródła informacji, określenia znaczenia tej informacji dla nas tu i teraz a także jej wpływu na nasze dalsze losy. W czasach postępującej dezinformacji, wszechobecnych fake newsów na temat klimatu i ogólnej niechęci do mówienia o zmianach środowiskowych, na temat zmian społeczno-ekonomicznych pełnimy szczególna rolę w dostarczaniu rzetelnej i kompletnej wiedzy, w obalaniu powstałych mitów i wyjaśnianiu mechanizmu ich tworzenia
– mówi koordynator projektu „Wyzwania XXI wieku” dr hab. Joanna Żelazna-Wieczorek, prof. UŁ, z Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska.
Najważniejsze informacje dla studentów dotyczące wykładów :
- zapisy niezależne przez USOS od 20 października do 6 listopada br.
- zajęcia zdalne, zgodnie z harmonogramem (pięć spotkań w czwartki 17.00–19.00, od 9 listopada co dwa tygodnie)
- zajęcia są ponadprogramowe, bezpłatne
- na każdy z modułów przypada 50 miejsc – w danym semestrze student może zapisać się tylko na jeden moduł
Zgodnie z regulaminem projektu, ze względu na nieprzeprowadzanie walidacji (brak punktów ECTS, brak oceny/zaliczenia), prowadzący sprawdza obecność studentów na wykładach. Aby uzyskać wpis do suplementu możliwa jest nieobecność na jednym z wykładów w ramach modułu, o ile koordynator modułu nie zadecyduje inaczej. Po zakończonym semestrze koordynator modułu wskazuje studentów, którym można dokonać wpisu do suplementu.
Materiał: Projekt „Wyzwania XXI wieku”
Redakcja: Centrum Komunikacji i PR UŁ