O NAS
Katedra Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej powstała z przekszłacenia funkcjonującego od 2002 Zakladu Mediów Elektronicznych. Katedra jest częścią Instytutu Kultury Współczesnej Katedrą, a wcześniej Zakladu od początku jego istnienia, kieruje kieruje prof. dr hab. Ryszard W. Kluszczyński.
Zainteresowania badawcze zespołu Katedry Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej skupiają się w kilku głównych obszarach, takich jak:
- problematyka teorii i historii mediów i nowych mediów oraz związanych z nimi praktyk komunikacyjnych i instytucji medialnych; zagadnienia współczesnej kultury kształtującej się wokół nowych mediów – partycypacja, media społeczne, Web 2.0 i 3.0, wirtualizacja jednostek i wspólnot, kształtowanie się społeczeństw sieciowych;
- szeroko rozumiana sztuka nowych mediów – od video art i sztuki cybernetycznej do interaktywnych praktyk sieciowych – rozważana zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i historycznym;
- teoria, historia i krytyka gier komputerowych, zagadnienia narracji interaktywnej, gry w sztuce i kulturze masowej; projektowanie nowych mediów,
- projektowanie interakcji i doświadczenia (UX) – teoria, historia i analiza praktyk designu w kontekście rozwoju cyfrowych technologii komunikacyjnych oraz narzędzi kreatywnych.
Agnieszka Woś-Moder - Koordynator ds. komunikacji i PR
E: agnieszka.wos@uni.lodz.pl
Opiekuję się procesem wzmacniania oraz ocieplania wizerunku Uniwersytetu Łódzkiego. Biorę udział w tworzeniu strategii komunikacji wewnętrznej UŁ oraz w pracach nad budowaniem kapitału marki. Tworzę teksty wizerunkowe. Przygotowuję action plany, związane z projektami i programami o kluczowym znaczeniu wizerunkowym dla Uniwersytetu Łódzkiego. Udzielam konsultacji wizerunkowych dotyczących: przygotowywania materiałów promocyjnych, udziału w przedsięwzięciach zewnętrznych, udzielania patronatów, współpracy reklamowej. Koordynuję projekty budujące społeczność i/lub postawy prośrodowiskowe oraz z zakresu USR (uczelnianej odpowiedzialności biznesu)