PUBLIKACJE

Godło narodowe
PUBLIKACJE

PUBLIKACJE KSIĄŻKOWE PRACOWNIKÓW ZAKŁADU DYDAKTYKI

  • Przewodnik po tematach i literaturze z dydaktyki języka polskiego, red. E. Cyniak, Łódź 1981. 
  • K. Ratajska, Dziedzice filomatyzmu, Warszawa 1987. 
  • Z dydaktyki literatury i kultury w szkole, red E. Cyniak, Łódź 1994. 
  • T. Świętosławska, Stanisław Adamczewski: pedagog, edytor, badacz literatury, Łódź 1994. 
  • Z dydaktyki języka ojczystego w szkole, red S. Gala, Łódź 1996. 
  • K. Ratajska, Neomesjanistyczni spadkobiercy Mickiewicza, Łódź 1996.  
  • T. Świętosławska, Quo vadis? Henryka Sienkiewicza: od legendy do arcydzieła. Łódź 1997. ​ 
  • Problemy poznawania dzieła literackiego w szkole. Tekst – kontekst – znak – znaczenie, red. T. Świętosławska, Łódź 2001. 
  • Łódź i okolice. Konspekty i scenariusze lekcji edukacji regionalnej, red. J. Fiszbak, Łódź 2002. 
  • T. Świętosławska, Sensy i wartości: w kręgu literatury i dydaktyki. Łódź 2005. 
  • Problemy wartości i wartościowania dzieła literackiego w szkole (etyka – estetyka – język – aksjologia), red. T. Świętosławska, Łódź 2007. 
  • A. Mazurkiewicz, O polskiej literaturze fantastycznonaukowej lat 1990-2004, Łódź 2007. 
  • D. Dworakowska, Lucjusz Komarnicki. Pedagog-badacz literatury-teatrolog, Łódź 2007. 
  • B. Gala-Milczarek, Budowa słowotwórcza rzeczowników w gwarach piotrkowskich, Łódź 2009. 
  • J. Fiszbak, Trylogia polonijna dla klas 5. Język polski – historia – geografia. Czytanka, Chicago-Łódź 2010. 
  • J. Fiszbak, Trylogia polonijna dla klas 5. Ćwiczenia, zeszyt 1-2, Chicago-Łódź 2010. 
  • J. Fiszbak, Trylogia polonijna dla klas 5. Język polski – historia – geografia. Podręcznik dla nauczyciela, Chicago-Łódź 2010.   
  • J. Fiszbak, Trylogia polonijna dla klas 6. Język polski – historia – geografia. Czytanka. Ćwiczenia, zeszyt 1-2, Chicago-Łódź 2010. 
  • J. Fiszbak, Trylogia polonijna dla klas 6. Język polski – historia – geografia. Czytanka. Ćwiczenia, zeszyt 1-2, Chicago-Łódź 2010. 
  • J. Fiszbak, Trylogia polonijna dla klas 6. Język polski – historia – geografia. Podręcznik dla nauczyciela, Chicago-Łódź 2010. 
  • M. Gajak-Toczek, Franciszek Próchnicki (1847-1911), dydaktyk – edytor – badacz literatury, Łódź 2010. 
  • J. Fiszbak, Mity „ziemi obiecanej” w regionalnej literaturze Łodzi. Między grą wyobraźni, fikcją literacką a historią, Łódź 2013. 
  • A. Mazurkiewicz, Z problematyki cyberpunku. Literatura — sztuka — kultura, Łódź 2014. 
  • Literatura i kultura popularna. Badania i metody, red. A. Gemra, A. Mazurkiewicz, Wrocław 2014. 
  • D. Dworakowska, W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma „Nowe Tory” (1906-1914). Między tradycją a współczesnością, Łódź 2015). 
  • A. Mazurkiewicz, J. Z. Lichański [współautor], Metodologia badań literatury i kultury popularnej: propozycje. Retoryka i culturalcriticism, Wrocław, 2016. 
  • B. Gala-Milczarek, Czynnościowy charakter derywatów rzeczownikowych w gwarach północnomałopolskich i przyległych. Studium morfologiczno-leksykalne, Łódź 2016. 
  • M. Gajak-Toczek, TadeuszCzapczyński (1884-1958). Pedagog – literaturoznawca – literat, Łódź 2017. 
  • O literaturze i kulturze nie tylko popularnej. Prace ofiarowane Profesorowi Jakubowi Z. Lichańskiemu, red. A. Gemra, A. Mazurkiewicz, Łódź 2017. 
  • A. Wierzbicka, Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej, Łódź 2019. 
  • Szkoła i polonistyka szkolna wobec przemian XXI wieku, red. nauk. J. Fiszbak, Łódź 2020. 
  • K. Jeznach, “Jak rzeka światła w drugiej światła rzece” Mistyczne tony w twórczości Juliusza Słowackiego i Karola Wojtyły - Jana Pawła II, Kielce 2023. 
  • A. Wierzbicka, Nazwy roślin jako zwierciadło wiejskiego świata (na materiale gwar kujawskich), Łódź 2023. 
  • K. Jeznach, A. Kowalkiewicz-Kulesza, Zagadkowy język polski. Escape roomy w kształceniu polonistycznym. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej, Siedlce 2024.